ysares.blogg.se

Norrländsk nörd som skriver dikter.

Mitt 2019

Kategori: Mitt liv

Det har varit ett turbulent år, mycket upp och ned, men framförallt har det varit ett år av stora förändringar. Här kommer en kort lista på det absolut största händelserna för mig!
 
1) Jag flyttade till mina drömmars stad, Uppsala!
Min absolut största händelse detta år var när jag den 3e augusti flyttade från min hemstad Umeå till mina drömmars stad Uppsala. Jag har en egen liten lägenhet och pluggar nu här.
Det har varit en dröm för mig i fler år än jag kan minnas att flytta till denna underbara stad och det känns som ett sånt passande att avsluta årtiondet, och påbörja det nya i en sån fantastisk stad. Mitt äventyr har bara börjat där, och jag har redan växt så mycket som person av det.
 
 
2) Min älskade systerdotter Doris föddes!
Min älskade syster blev mamma till lilla Doris den 14 juli! Doris själv hade redan starka kopplingar till Uppsala så det blev ju en bonus. Mitt mål är att få henne att gilla Pelle Svanslös. Hon är väldigt lätt att få att le, och hoppas att hela hennes liv blir fyllt med leenden.
 
 
3) Bubblan dog.
En av mina absolut närmsta vänner dog tyvärr, älskade Bubblan blev 10 år, du kommer alltid att finnas med mig, och jag med dig!
 
 
 
4) Min bonusmorfar Conny dog. Han har alltid varit som en riktig morfar för mig. Utan honom skulle jag inte älska havet lika mycket som jag gör nu, och jag har dussintals starka barndomsminnen med honom.
 
5) Fick även tyvärr dödsbeskedet om en gammal vän i min hemby också.
 
6) Har spenderat en stor del av första halvan av året åt att förbereda mig för flytten.
 
7) Har slutat jobbat och börjat plugga på heltid!
 
8) Jag har klarat flera kurser och pluggat på!
 
9) Dejtandet har också gått väldigt bra för mig i år!
Kommentera inlägget här: